Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Långt arbetspass. Men kul!

Måndag igen och sportlovsveckan är slut!

Har lovat att jobba ett extrapass...
Har längtat tillbaka till den arbetsplatsen apmycket!
Började 15:30 på eftermiddagen och det kändes kalasbra.
Har inte jobbar ett helt pass där sen, få se... december 2006.

Oj, nu undrar ni kanske vad jag jobbar med/som?

Jag är personlig assistent.
Världens bästa, värsta, knäppaste, roligaste, bisarraste, oförutsägbaraste och ROLIGASTE jobb jag någonsin haft!

(Ska nog blogga om det med sen tror jag)

När jag var klar där kl 8 på tisdagsmorgonen så ringer en av mina kollegor och säger att hon ska ut med Hemvärnet. Det var en äldre dam som hade försvunnit och hon skulle vara med på eftersöket där.

Hon frågar om jag kan ta hennes pass mellan 13-17?
Jajemensan säger jag.
Och det gick ju bra!
Sen ett spinning pass på det, mat och god natt.

Vaknar nu på morgonen och mår SKIT.
Men jag är en obotlig optimist så jag pallrar mig iväg.
Väl där, inser jag snart att jag kommer inte att orka.
Jag var m a o mycket sämre än jag trodde.
Hör mig för om det finns någon som kan jobba istället för mig... Men där åkte jag på pumpen!
Sååååå.... Då var det bara att bita ihop, koppla på leendet och göra ett j-vla bra jobb!

Hade jag inte tyckt att det är så himla roligt att jobba så hade jag ALDRIG, ALDRIG orkat hela dagen!

Nu har jag planterat mig framför dator och här blir jag en tag ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0