Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Ensam

Sitter här och fick en akut släng av ensamhet...

Fan vad ensam jag känner mig!
Jag har vänner och mamma och pappa och barnen...

... men det saknas något....

Det blev så tydligt i kväll.
Jag har köpt en jättefin klänning som jag tänkte ha på nyårsafton och då, i kväll, när jag provade den, tänkte jag:
Här gör jag mig fin, jag vet inte ens om jag har någon/några att fira nyår med, än mindre har jag någon som håller om mig på tolvslaget och önskar mig Gott Nytt År...

Julafton har underbara Millis öppnat sin dörr för mig!
För då är jag också själv...
Barnen är hos sina pappor och mamma och pappa är i Thailand...

Undrar om det finns någon man därute som vågar älska mig?!
Jag är bara 34 och har gått igenom 7 sorger och 8 bedrövelser...
Det kan ju avskräcka den mest äventyrslystne man...

Blä för ensamhet, kanske inte så mycket att vara ensam, utan att känna sig ensam...


Hej...


Kommentarer
Åsa

Jag hoppas verkligen att du får en underbar nyår!

2008-12-03 @ 06:34:44
URL: http://wessand.blogg.se/
Elizabeth

När man får sådana ensamhetssvackor så vet jag att det inte hjälper att man förnuftsmässigt vet att man har vänner och familj som älskar en. Men du har det!!!

Och vi får till ett underbart Nyår! Vi måste ju fira ur detta jävliga år,eller hur!!!? Jättekramar

2008-12-03 @ 07:56:49
millis

Tack för att du tycker att jag är underbar.........men även jag är ju lika mkt själv även om jag har mina barn hemma och min nya kärlek. Förlusten av en del av sitt "vanliga" liv som så hårt har drabbat oss i år kan inte ersätta det vi känner hur vi så gärna än vill. Vi får föröka göra det bästa av situationen. Ta dagen som den kommer helt enkelt. Jag vet ju inte hur jag firar nyår jag vet bara att det ska göras men jag vet att jag har någon som håller om mig men Du ska veta att du alltid finns med i tankarna.



Kram på dig gumman



Millis

2008-12-03 @ 08:13:42
Åsa

Tänk att ensamheten kan vara så stort. Den är både skön och jobbig. Vald ensamhet kan vara en befrielse men lika mycket kan ofrivillig ensamhet bli tragisk och hemsk. Det är svårt att se att ensamheten är något positivt när man sitter med sin svacka (och fin nyårs klänning) och det hjälper inte att man har människor som älskar en och egentligen finns hos en på det ena eller andra sättet. Frossa i din ensamhet och du ska se att en dag vänder det och då ska man njuta och ta för sig. Tänker på dig!

2008-12-03 @ 13:00:01
URL: http://galanthus.blogg.se/
mammakero

Fira in nyåret med oss!

OK, jag kan inte jämföras med en älsklings armar om sej vid klockslaget...

Vår jul och eventuella nyår ser lite annorlunda ut nu...

2008-12-03 @ 19:28:47
URL: http://mammakero.blogg.se/
Anna-Carin

Hej på dig! du ska se att du finner kärleken igen..vad lätt det låter när jag skriver så men det är det ju inte.Så lätt att hitta någon,vill bara att du ska vara glad igen :-)Jag får försöka peppa dig med att det finns tvåsammhet också.Jag känner mig också ensam just nu..maken han slipar och slipar golv :-)Jag önskar att jag kunde stå utan för din dörr och säga att du inte behöver känna dig ensam.Jag vill sitta i ditt kök och ta en kopp kaffe med dig och du skulle få prata och prata tills du inte orkade prata längre.

Det önskar jag att jag kunde göra.Jag tycker du är enormt stark,fast det måste man ju..vad ska man annars göra.Livet är för kort för att ge upp det.

Ha det bra nu och fundera inte på hur nyår kommer att bli,det ordnar sig ska du se.

Kram Anna-Carin

2008-12-03 @ 22:24:12
Elin [ n e v n a r i e n ]

Kan inte du och jag gå ut och äta och gå på bio nån dag, bara du och jag, linda? Jag skulle tycka att det var jättekul :)

2008-12-08 @ 19:18:44
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0