Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Väntar... Väntar...

Hej...
Som ni säkert känner till vid det här laget, så har jag en fot som inte är okej.
När dom tog bort ortosen i slutet av november så sa jag redan då:
"Det här känns inte bra"
Fick då till svar:
" Det känns lite konstigt när foten varit still så länge"
Jo tack, att det känns konstigt det är en sak, men när hela mitt väsen vrålar:
DET HÄR ÄR INTE BRA, och det är bara jag som hör, då är det svårt att nå framtill vetenskapen!
Nåväl...
Gick till min sjukgynmast för att få lite feedback på vad som kan åstadkomma min intensiva smärta och svullnader...
Hon tittar på mig, ler, och utbrister:
Du följer inte mallen!
I mitt stilla sinne börjar jag grunna... Har jag någonsin följt en mall?! Nä...
Hon kollade rörelseförmåga, och den var god, precis som jag påtalat...
Men sen såg hon hur det började svullna här och där på besynnerliga ställen (på foten då!!) och det var då hon på allvar blev orolig.
"Vänta lite" säger hon och går ut ur behandlingsrummet!
Där sitter jag och hoppas på att hon fått en snilleblixt på vad det kan vara.
När hon kommer tillbaka har hon en anatomibok med sig...
Och bekymmersveck i pannan...
Boken läggs fram och hon visar hur det ser ut i foten och då börjar jag förstå varåt det lutar...
Hon misstänker att ledbandet är av och det är därför foten svullnar så konstigt. Samtidigt skulle det också förklara den instabilitet som jag har.
Suck!
Behöver jag säga att jag har VÄRLDENS BÄSTA sjukgymnast, för när jag känner att tårarna är nära, så hör jag henne säga:
" Jag ringer läkaren occh säger att du måste ha en magnetröntgen och det fort"
Erfarenheten av "fort" när det kommer till vårdkö, är för mig ca 3 månader...
Två dagar senare ringer min läkare och säger:
"Jag har beställt tid på röntgen"
Någon dag senare dimper ett brev ner. Där står det 21 mars!
Öhhh... Jag var tvungen att kolla om det var detta året, jodå!
Det var SNABBT!
Så nu väntar jag... Och väntar...
Ska halta ner till Mammakero som heller inte kan gå!
Vi två är hopplösa!
Hej, hej...

Kommentarer
mammakero

Nä nu har du fel! Vi är mycket HOPPfulla med våra kryckor!

2011-03-08 @ 20:49:29
URL: http://mammakero.blogg.se/
Marie-Louise

ajajaj, men vad skönt att du fick en röntgentid så pass snabbt ändå.

2011-03-15 @ 10:43:58
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0