Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Pinsamhetsfaktor:HÖG

Jo, nu go vänner kommer det.

Jag reste ju som sagt ensam till Egypten.
Jättehärligt, verkligen!

Bodde på ett fint hotell och hade All Inclusive

På restaurangen där man fick sin frukost, lunch och middag serverad, fanns en ytterst charmerande kypare.
Han tyckte det var besynnerligt att jag satt själv vid mitt bord, och frågade diskret:
-Husband?
Jag svarade:
-No husband...
Han sa:
Why?
Jag replikerade:
- I´m a widow...

Nu börjar cirkusen...

Fick ett EGET bord...
Han drog ut stolen åt mig, gjorde det bekvämt för mig på alla sätt och vis.
Tror inte att jag besudlade mina händer med trät från stolen en enda gång efter det...
Bordet var de sista kvällarna dekorerade med blommor...
Han serverade vin, drinkar, kaffe, you name it...
Jag var såå uppassad...

Men det är nu det börjar hetta till....
Han frågar om vi inte kan gifta oss...

Hmmm, sa jag, tack för att du frågar, men jag måste nog säga nej till dig!
Och han undrade varför och han skulle minsann ta så väl hand om mig, och jag som var så vacker bla bla bla bla...
Nu börjar de andra gästerna på hotellet som åt på den restaurangen, märka att jag var lite extra omhuldad...

Det kulminerade då KOCKARNA kommer ut och sjunger och spelar för gästerna.
Trevligt initiativ tänker jag, liksom alla andra...

Men....

Obönhörligen närmar dom sig mitt bord.
I handen har en av kockarna en marängtårta med ett ljus i...
Precis när jag trodde att dom bara skulle passera mig, stannar dom till.
Ger mig marängtårtan, "som en gåva"...
Han som spelar på trumman sätter sig mittemot mig och de andra "tvingar" mig att dansa med alla och envar...
När denna offentliga förnedring var över (trodde jag) och jag satte mig igen, så frågar en av kockarna varför jag inte ville gifta mig med Karim. Jag förklarade igen varför...

DÅ...

Då ställer sig elva män och STORTJUTER (högt och teatraliskt)
Sen gick dom tillbaka till sina sysslor som inget hade hänt

Hmmm...
Och jag brukar sällan rodna, men nu...
Fy så pinsamt...


Hej...

Kommentarer
Pernilla

Hej o hå!!

Men, jag kan heller inte förstå, varför vill du inte gifta dej med Karim? Nu får du förklara!

Hahahahah!

/P

2009-01-05 @ 13:21:23
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Elin [ n e v n a r i e n ]

Haha jag tyckte att du skulle gift dig med Karim och sen hade vi haft en ball moster att hälsa på i Egypten varje år ;D

2009-01-05 @ 16:08:46
URL: http://nevnarien.se/
soffie

oj då guuu så pinsamt men vilken fin berättelse,

välkommen hem till iskalla Sverige,

2009-01-05 @ 17:34:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Anna-Carin

Hej! Karim kan ha varit mannen i ditt nya liv :-),får jag säga så,ditt nya liv.Jag som är så nyfiken av mig när det gäller utlandsresor vill veta mera,var det bra där?

Välkommen hem i allafall till kalla Sverige.// Anna-Carin

2009-01-05 @ 19:20:52
URL: http://imsefotovimse.blogspot.com/
Åsa

Jösses, jag förstår att du skämdes. Men ändå lite kul, om inte annat för oss som läsa om det. =)

Var var du? Vi ska till Egypten i feb. Kan ju hälsa Karim från dig om det är samma. ;-)

2009-01-05 @ 20:44:02
URL: http://wessand.blogg.se/
sweetmama

Ha ha ha det var roligt.

Känn dig hedrad! Du är atraktiv ;o)

Men förstår om du tyckte det var pinsamt. Det är ju en lite annan kultur än vad vi i kalla sverige har

2009-01-05 @ 23:41:19
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Åsa

Shiit, så pinsamt. Kan knappast se dig i Egypten med honom, vad skulle du bli servitris på hotellet. I så fall hade han fått komma hit... var han rik? hade han en vit häst. Nä, det kunde jag tänka mig. Tur du tog flyget hem. men det är kul att känna att man är het på marknaden..än...

2009-01-06 @ 13:00:55
URL: http://galanthus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0