Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Inget nytt?

Ibland undrar jag varför jag inte kan berätta något här på bloggen för Er...
Vet inte riktigt vad som hänt...

Det händer ju ändå massor i mitt liv, men det som händer är så privat att jag inte vill skriva om det här...

Jo, det måste jag ju berätta..

Ikväll var jag på Johannes skola...
Det var FöräldraFöreningen som hade möte och där är jag numera medlem i tydligen...

Vi hade en undran varför discon i denna stan ska sluta 01:00?
Det är ganska sent för 13-åringar, och några av "vuxenuteställena" stänger då med och den mixen av unga tonåringar och inte kanske fullt så nyktra ex tonåringar som är på väg hem är nog inte jättelyckat...

Men vi kom på hur vi skulle få våra barn att frivilligt lämna discot redan 00:00...

Då börjar det "Pinsamma Föräldra Discot"

Tänk dig att som tonåring se sin mamma/pappa rocka fett på dansgolvet?!
Nyktra förstås...
Vilken förnedring!!!
Inget barn vill nog ha en sånt minne med sig ut i livet...

Eller finns det något annat bättre sätt?!

Jag är öppen för förslag...

Hej...

Kommentarer
millis

Tja med tanke på vilken sorts förälder du och jag är(skrivandes) så vill nog inte ens min 14-åriga dotter eller 11-åriga son vara kvar så länge så om man rockar loss lite tidigare än tolv så går dom hem klart mkt tidigare och risken för att man har skämt ut dom för ett tag framöver är ju riktigt stor också.



Kram på dig du underbara mamma

2008-11-12 @ 22:51:58
Pernilla

Ha, jätte smart. Lovar att mina barn skulle flytt med råge.

/P

2008-11-13 @ 16:03:54
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Elizabeth

Tror du att de skulle spela Cobacabana med Barry Manilow om vi bad om det?

DET vet vi ju i alla fall skulle ha effekt!!

2008-11-13 @ 17:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0