Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Språkförbistringar!

Jag och Donald ligger i varsin soffa och tittar på hockey.
I första periodpausen slår han över till ettan och där är det Antikrundan
Vi tittar en stund och jagbörjar så smått fundera på vilken ort dom kan vara i
Så jag frågar (på norrländsk dialekt, jag är ju för tusan från Umeå) :

- Vars är dom?

Donald svarar med upprörd röst:
- Dom skär inget!!!

Jag blir förvånad över svaret men sen kommer jag på:
VA(R) SÄR DOM?

Jösses!
Ska man behöva ha tolk i sitt eget hem?!


Hej...

Kommentarer
Åsa

Det känner jag igen. Jag kan också behöva tolk ibland för att förstå min man. Det trots att vi kommer från Gbg, båda två. =)

2008-04-07 @ 22:01:43
URL: http://wessand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0