Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Knasiga familjen attackerar omvärlden!

Åh Herre gud säger jag bara...

Vi måste ju vara en av nordens knasigaste familjer...

Häng med på några av de senaste dagarnas bravader...

Jag sitter vid datorn och slappar lite och jag börjar bli lite kaffesugen.
Precis då säger Donald:

Ska vi ha oss lite kaffe?
JA! säger jag...
Donald: Om jag sätter på kaffet, hämtar du det då?
Jajemen, visst gör jag det!

Och det är nu det händer:
Jag går ut till köket,  ler när jag ser att D. har ställt fram en mugg till mig med lite mjölk i och en mugg till honom med tre sockerbitar och en sked i...

Jag går fram till kaffebryggarn, tar tag i handtaget på kannan, drar ut kannan...
Och nu go vänner, händer det, helt seriöst!
Jag tittar på kannan full med kaffe och undrar:
Vad ska jag göra nu?

Det tar alltså ett par tre sekunder innan jag inser att hjärnan har gått på semester!

Det var ju liksom bara "hällandet" kvar att göra...

Tror jag behöver en stunds vila!

HA HA HA!
Vad jag har skrattat åt detta!


Vi tittar på hockey och Johannes frågar Donne:
Hur länge kan en HOCKEYSPELARE gå för fullt innan han rasar ihop av trötthet?
Donald tittar på Johannes med en förbluffad min och säger:
Vaddå NAKENSPELARE?



Donald har haft ont i sin arm idag... Inte bra...Fick ta extra morfin... Började må illa..
Jag påpekade att illamåendet blir ju alltid värre när vi inte ätit ordentligt.
Så jag släpar mig ut i köket, börjar laga spagetti och köttfärssås.
Då ropar Johannes, med en lätt förtvivlan i rösten:
MAMMA, kom och hjälp mig!
Då blöder han näsblod, nä det formligen sprutar ut ur näsan på honom.
Så där står jag inne på toan med Johannes, blod lite här och där, en man som ligger i soffan och mår skitkass, maten puttrar hysteriskt på spisen
och jag är långt ifrån frisk och har inte på långa vägar kommit på hur man ska kunna klona sig!

Vad gör man då?

Jo, jag börjar skratta!

Johannes tittar på mig, med en bekymrad min, men säger inget!
Han vet inte om han vill veta!

Det är min son det!!!

Hej...

Kommentarer
MaryChamberlain

Vaddå nakenspelare?! HAHAHA!!!
Jag lånar ditt förbluffande direktiv:
Det är bara att bryta ihop och komma igen!
Du bröt ihop på allra bästa sätt - i skratt!!
Kram på dej min knasiga vän!

2008-03-27 @ 17:05:10
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0