Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Lön för mödan

Ibland känns det hopplöst att uppfostra barn

Man gråter blod och stångar sin panna blodig

Jag har gjort det i omgångar

Johannes var det enklaste lilla barn man kunde tänka sig
Men nu när tonåren närmar sig med raketfart så har han genomgått en förvandling...
Från att ha varit ett tämligen enkelt och bekymmerslöst barn till att bli innesluten, tystlåten och näst intill oförskämd
I höstas och vintras var det riktigt tungt.
Men...

NU!

Han är den underbaraste blivande 13 åring en mamma kan önska!
Klok och förstående!
När hände detta?!
Vet inte...

Johannes, du har mitt hjärta i din hand!




Sen har jag Oskar...
Oskar Vilde....
Mitt yrväder som alltid har byxorna fulladdade med myror
Han är barnet jag har hysteriskt fått jaga fram till 6 årsåldern
Han har varit påhittens mästare personifierad!
Jag lovar!
Han var så aktiv när han var liten att läkaren på BVC ville göra en utredning på honom för att kolla om han hade någon form av bokstavssyndrom...
Det har han inte
Han är bara glad och påhittig
... och aktiv!

När han började skolan hände DET!
Han kunde sitta still (dock ej långa stunder, men dock)
Han hade tid att lyssna på mig och han kunde stilla sig såpass att han faktiskt kunde ta in vad jag menade med det jag sa

Nu är han en riktigt go 10 åring som älskar livet och människorna runt honom
Han är en glädjespridare...

Oskar, tillsammans med Johannes är ni männen i mitt liv!

Mamma älskar er, ljuvliga barn!


Hej...




Kommentarer
Åsa

Ja vilken tur att man har dom. Även om man gnuggar sig i håret ibland.

Själv har jag en klok 15 årig son som är ganksa lugn och ganska gald i sin mammas kramar fortfarnde (bara inte någon ser det) dottern är 13 år och ena dagen är hon svart runt ögonen av kajal och ser för jä... ut och andra dagar har hon vit spetsklänning och ser ut som en sommar dröm. Jag fattar ingenting?! men älskar dom båda gör jag.

2008-07-26 @ 19:17:34
URL: http://galanthus.blogg.se/
Åsa

Dessa barn. Så totalt borta ibland men ändå så kloka när det behövs.

2008-07-26 @ 21:16:26
URL: http://wessand.blogg.se/
Pernilla

Vad skulle vi göra utan dem? Förmodligen ha det ganska bekymmerlöst men tråkigt.

/P

2008-07-27 @ 22:22:28
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
sweetmama

Visst är det härligt med "egna ungar" man får faktiskt tänka andras barn och.....;o)



Man blir så kär i dom när man för stunden backar tillbaka lite och tittar med andra ögon. Då ser man alla de där så må egenheterna som gör dom så speciella.



Njut av dina män !

Kram

2008-07-30 @ 15:09:41
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Anna-Carin:s kafferep

Hej på dig! visst är det härligt med barn.

Små knyten,till vild basar,till härliga coola tonåringar.

Ha det gott //Anna-Carin

2008-07-31 @ 19:43:40
Pernilla

Hallå! Hur är det med dej? Hoppas du har det bra och kan njuta av sommaren. Tänker på dej och vill sända en sommarkram.

Kraaam!

/P

2008-07-31 @ 21:40:40
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0