Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Timbank, jobb, flytande tid i en enda röra!

Jobbar mycket nu... Få lediga dagar! Folk säger åt mig att jobba mindre men jag ska förklara varför det ibland blir pintjockt med jobb!

Det är såhär att all min arbetstid inte är schemalagd. På 4 veckor ska jag göra 133,4 timmar. På mitt schema ligger 125 av dom timmarna utlagda... Hänger ni med?

Således har jag 8 timmar som jag ska "jobba igen" varje 4-veckorsperiod för att gå +-0... Kallas för flytande tid.
Om ni fortfarande fattar är jag imponerad!

Dessutom, utöver den där flytande tiden, jobbar vi med timbank. 40 timmar + eller 40 timmar - är spannet som timbanken tillåter!
Oj, oj, oj tänker ni säkert nu. För det gör jag! Nästan helt obegripligt, jag vet...

På mitt schema har jag 9 lediga dagar på 4 veckor.
Jaha, tänker ni nu...

Men det är nu som jag ska förklara hur varför mina lediga dagar går åt i en rasande fart!

I dag är en ledig dag på schemat, men inte i verkligheten, eftersom vi har ett obligatoriskt planeringsmöte tisdag kl 10, schemavecka 1!
Oups, Linda var visst ledig då... Där jobbar jag in 1,5 timmar av min flytande tid, och nu återstår bara 8 lediga dagar kvar och 6,5 timmar av min flytande tid!

Och så rullar det på! Möten, extra jobb och en och annan utbildning...

Detta innebär i praktiken att jag bara har EN egentlig ledig dag på 12 dagar! Gissa om den fredagen är HELIG!!!
Och såhär rullar det på... Bör tilläggas att jag "bara" jobbar 90% ...


O hoj, nu måste jag ila!

Hoppas ni fått ett litet hum om hur invecklat det är att vara ledig! hehe


Hej...






Kommentarer
Åsa

jag fattar för min svägerska har det likadant på Mas i Malmö. Otroligt och detta vill dom nu införa inom barnomsorgen här också. Pucko säger jag. Hur f-n kan man flexa när man jobbar med ungar. - Sorry kids nu flexar jag ut och ups! det gjorde visst alla andra också. ha gott!

2010-03-23 @ 20:50:48
URL: http://galanthus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0