Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Beppe och igelkottar

Det är är så roligt!
Beppe har en hatkärlek till igelkottar!
Första mötet med en kotte var det en hel del morrande och skällande, sen försökte han bli kompis med denna nyfunna vän!
Dock utan lycka...

Andra mötet försökte han var mer social och kärvänlig, något som igelkottar inte tycks förstå. Han la sig ner, gnydde lite, tittade upp på mig för att få lite stöd och support hur man leker med "detta". Tyvärr kunde jag endast tillhandahålla tålamod. Efter en lååång stund gav Beppe upp och suckade, vände på klacken och gick därifrån, fylld av besvikelse och krossat hjärta...

Tredje mötet blev en upplevelse för mig och för igelkotten.
Beppe ser kotten, tittar upp på mig, med minen:
"Jagharenplan"
Och det hade han!
När han trippat fram till sin motståndsfulle vän, nosade han lite på honom, gjorde ETT försök till lek och när historien upprepar sig (igelkotten har status: Taggboll) suckar B. återigen, tittar upp på mig med en sjukt nöjd min som sa: Nuru, Matte lilla. Kolla här!
Jag undrar vad lille Herr Påhittig ska göra, och mitt i funderingen lyfter han på benet och PINKAR på den stackars igelkotten!
Efter uträttat värv sträcker han på sig och trippar vidare genom livet...

Ikväll blev det ett nytt möte!
Med två kottar som var en smula oense om vem som inte skulle vara där! Eller dom var skitförbannade på varandra.
DETTA tyckte Svarta Faran var en intressant grej att beskåda. Han satte sig ner, på behörigt avstånd, hela tiden viftandes på svansen och tittade NOGA!
Rätt vad det är har den ena igelkotten insett sin underlägsenhet, och kastar sig iväg med en rasande fart ifrån sin kombatant... rakt mot oss!
nu var nog Beppes ideér slut, för den enda tanken i hans huvud: FLY! VI MÅSTE FLY...
Paniken tilltar drastiskt när kopplet begränsar honom, därför tar han sats och gör ett jätteskutt, rakt upp i famnen på mig!
Jag skrattar så jag gråter och knappt kan stå på benen när jag har en vibrerande hund i famnen, som dessutom tror att om han kör in sin nos i mitt öra så försvinner alla faror i hela världen, inklusive igelkottar!
Åhhh, nu har jag kramp i magen av allt skrattande!
Han är ingen vanlig jycke!
Hej...

Kommentarer
Mia

ha ha ha tack för en underbar berättelse. Våra underbara djur, vad mer behöver tilläggas. :D

2010-09-20 @ 15:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0