Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Morgonpromenad

Hej...

Idag såg jag bland det vackraste jag sett på länge!
Förbannar mig själv att jag inte hade någon kamera med mig, men med två hundar blir det för mycket att hålla reda på...
Nåväl...
Vad det var jag såg?
Jo, en helt fantastiskt, magnifik blodröd sol som vilade på horisontens kant!
Som jag tror egentligen var månförmörkelse...
Men jag kände att jag inte ville analysera sönder ögonblicket, och jag skiter i vilket det var.
Det tog andan ur en! Så fint var det!
Suck!
Där stod jag som ett fån, mitt i smällkalla vintern och bara kände hur lycklig jag blev.
En lycka av att kunna glädjas åt det lilla.
Sen tittade jag ner på hundarna.
Dom såg inte glada ut!
Fick en blick och en min som i stora drag betydde:
OM DU INTE HAR MÄRKT DET SÅ ÄR DET SVINKALLT UTE! VI FRYSER! RAPPA PÅ NU!
Ja, så det var ju bara rättning i ledet och halta hemåt. Leendes...
...och nynnandes "Det är kallt och det knarrar under skorna, och jag längtar till ett främmande land..."
Fick en ny blick av mina vänner hundarna...
Jag slutade sjunga.
Hundarna såg nöjda ut.
En förnöjsam trio vände stegen hemåt!

Hej, hej...


Kommentarer
sweetmama

Hi hi kan nästan se ditt samspel med hundarna framför mig där du går :)



Och det var ju så klart solförmörkelsen du såg. Jag missade den....

2010-12-22 @ 12:26:17
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Daniel

Ser framför mej hur vackert det var!

2010-12-23 @ 09:42:38
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0