Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Valborg!

Snart ska jag iväg och jobba...
Det blir att åka iväg med min brukare till ett litet samhälle utanför stan, och lyssna på när hon sjunger med sin kör! UTE!!!

Det är med blandade känslor jag pyser iväg, glad är jag för att det är kul att jobba, men just idag har jag sorg!
Det kom till min kännedom idag att Johannes klasskamrats pappa gick över till andra sidan i onsdags!

Det smärtar mig oerhört!
Jag har så ont i hela mig!

JÄVLA SKITCANCER!

Önskar att jag fick en paus just nu, så jag kan andas igen...
Vill dra täcket över huvudet och liksom gråta klart!
Men plikten kallar.
 Det är bara att leta rätt på "gladaLindamasken", dra på den, bita ihop och göra ett fantastiskt jobb!

Vi som assistenter säger att vi ska vara personliga, inte privata...
Ikväll blir det en utmaning!

Hoppas att det blir tillräckligt med liv och rörelse så jag får lite annat i tankarna!
Jag är bara en människa, ingen maskin!

Och kul på jobbet, det brukar jag ha...
Annars får jag se till att det blir lite "tjosan, hejsan"

:)



På söndag kommer mamma och pappa hit och äter lunch och jag och pojkarna får tillfälle att gratulera far min som fyller år. 
DET ska bli himla kul!

Nåväl, ha en härlig valborg!


Hej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0