Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Funderingar



Det senaste 1,5 åren så har mitt liv varit "innehållsrikt"
En gammal dam sa till mig:
"- Tös lilla, det du upplevt och åstadkommit i ditt liv så här långt, är du för ung för!"

Har tänkt på det mycket, men inte riktigt förstått vad hon menade.
Förrän nu...

Det är först nu allt jag upplevt har blivit verklighet och allt har fått rätt känsla och därmed lagt sig på rätt plats i min erfarenhetsryggsäck!
Nu är jag trygg och känner mig stabil inombords!

Har gått upp i arbetstid från 80% till 90% och det har gått bättre än vad jag någonsin vågat hoppas på.'
Min chef har varit lite orolig. Jag har nämligen haft en förmåga att ta på min allsköns extrauppdrag.
Men hon behöver inte oroa sig.
Har kommit till den insikten att ska jag jobba mera kan jag inte hålla på och pyssla med så mycket annat. 
Dessutom behöver jag pengarna!
Det är riktigt kärvt att få det att gå runt ändå! 
Men det går!

Njuter just nu av att ha fått ett rätt så väl fungerande liv!
Visst är jag en smula tröttare nu, men va fan, vore väl konstigt annars.
Ny brukare att lära sig, en omorganisation på jobbet (som kommer att bli kanon tror jag, känns så iaf), ett nytt liv att lära sig att leva.
Jag bor ju själv med mina barn nu.
Har hittat en fantastisk man som jag bara kan säga att han är guld!
Men det är särbos som gäller ett tag till!

Nu ikväll är det jobb igen och sen hem och greja iordning lite inför stundande helg.
Den kommer att spenderas i Göteborg! Och jag längtar! Behöver ett litet break från vardagslivet! Man slängs in i det snabbt igen ändå!

Har haft det motigt med att kunna uttrycka mig i skrift och ibland även verbalt, därför är det sporadiskt med inlägg här.
Men efter varje avklarat inlägg så kommer lusten tillbaka att vilja skriva!


Hej...


Kommentarer
Millis

Mmmmmmmmmmm.......mys på ni bara. Blir underbart!!!



Kram kram

2009-10-09 @ 11:18:31
Åsa

Skönt att du är på G igen till livet. Du skrev att du är tröttare nu, men du.... du är också äldre (då blir man tröttare:-) Have nice helg

2009-10-09 @ 19:25:17
URL: http://galanthus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0