Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Blixtar och dunder, na na, na, na, na, na...

Har precis överlevt tidernas värsta oväder!

Det har regnat och åskat.
Och menar jag REGNAT OCH ÅSKAT!!!

Coop forum blev kolsvart, taket på Jula har rasat in ( var där bara en liten stund innan taket kollapsade), inga infarter från E20 in till Skara var farbara....
Vatten under viadukterna!
Hela stan har legat under vatten!
Och vissa infarter är i skrivande stund inte körbara än...

Massor av källare är översvämmade!

Dessutom var mina barn och grannpojken på Sommarland.
Behöver jag säga att dom såg ut som dränkta valpar när vi hämtade dom!!!

Jag kan med säkerhet säga att detta var det värsta i väderväg jag har varit med om!
Ett tag gav jag upp och grät!

Det har varit så mycket blixtar och det har inte mullrat, utan det har bara sagt TJONG i backen i samma ögonblick man blev bländad av blixten!
Även när man satt i en rullande bil kunde man känna hur hela marken bara vibrerade!

Men nu skiner solen och värmen är tillbaka på sina modiga 25-30 grader!

Ville bara berätta...


Hej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0