Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Diskbänkseländet...

Tänk vad en diskbänk kan slamma igen på bara ett litet kick!
När diskmakinen (dvs JAG) har fått ett smärre systemfel och är i vänteläge blir köket outhärdligt att vara i!

Insåg att jag var tvungen att göra något åt eländet, fick bli ett projekt i etapper


Jag lovar, det finns en diskbänk där under...




Nu har jag klarat av etapp 1
Men det märks att man inte är piggelin!
Vad det tog på krafterna!




Efter lite vila så tar jag nya tag

Och den här bilden är till dig, älskade SysterYster, Mammakero

Kolla brallan som är 18 storlekar för stor som är på villovägar, T-shirten som har glidit upp, sunkiga raggisar på 36orna, lirpan mellan byxa (kunde lika gärna varit ett tält) och tröja som förkunnar att på mig finns det jädrar i mig inget vasst!
Ja, go vänner...
Här är hon, Dikesgrisen, febrig vid diskbänken!




Men det blev resultat



Nu kan jag med gott samvete lämna köket...

Kommentarer
mammakero

Guuud vad rent och fint du fick det till slut!!

Du är så söt med lilla maggen framme så där!!

2008-10-09 @ 21:12:53
URL: http://mammakero.blogg.se/
Åsa

Rätt lik min hemmastass. Fast jag brukar köra med fårskinnstofflor.

Bra gjort att få rent, trots sjukdom. Bädda ner dig nu och njut! (så gott det går)

2008-10-09 @ 21:35:07
URL: http://wessand.blogg.se/
Pernilla

Kan trösta dej med att tala om att vår diskbänk också kan se ut så och vi har diskmaskin. Problemet är att den ska plockas ur när det är diskat. Alla visslar oskyldigt och ingen ser......

Snygg style med foten i lådan, jag brukade också stå så men har numera ingen låda där vid diskbänken. Saknad låda.

/P

2008-10-10 @ 11:33:01
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Elizabeth

Oj,kanske skulle ha diskat kaffekoppen efter mig i morse som jag ställde i din diskho??

fast nu fick du ju lite att göra idag med mellan cykeltrampningen...ler

2008-10-10 @ 15:37:18
Åsa

Stackars dig, sjuk är du, ingen diskmaskin och inga barn som vill hjälpa till. Jag stod i tvättstugan och skulle just stryka och best. just ikväll Nix! nu får var och en stryka sin tvätt. Kan du inte göra likadant med disken? Fint blev det iallafall

2008-10-10 @ 21:57:28
URL: http://galanthus.blogg.se/
underbaraclara

urs vad det kan vara jobbigt med de enklaste sakerna ibland. När jag var sjukskriven i vintras orkade jag inte ens klä på mig. Det är för tusan tragiskt.



Tack för din fina kommentar. Styrkekram

2008-10-12 @ 15:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0