Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Akutbowling

Igår hade jag tänkt ta det lugnt på kvällen...
Och det gjorde jag väl i och för sig, men inte på det sätt jag hade tänkt!

På lördagkvällen surrar det till i mobilen
Det var C&K som undrade om jag ville med ut och bowla senare samma kväll

Hmm, tänkte jag...
Hmm...

Jo, det ville jag.
Så jag smsar J och frågar om han vill hänga med oss.
Det ville han.

Nu blev det att lägga på ett kol...
In i duschen, ut ur duschen...
På med kläder och göra ett tappert försök att se fördelaktig ut.

J kommer till mig och vi går vidare för att hämta upp C&K
Vi tyckte nog då att lite för tidigt på kvällen för att bowla så vi gick hem till dom en stund

Och jädrars fjädrar vad trevligt vi hade...
Sen kom vi på:
BOWLINGEN

Glada i hågen, dom mer än mig, jag var nykter, intog vi dessa förädiska banor, klot som i stort sett aldrig rullar dit man vill, käglor som står pall för smärre atombomber.

Ha, ha... om vi säger såhär:
Jag blev bara nyktrare ju längre kvällen gick i mitt sällskap!
Strax innan tolv upplyste jag dom om att jag måste gå hem...
Det var jättetråkigt att gå då, men mina barn var hemma och jag hade fått permission till tolv av dom!

Klockan 1:48 hör jag J komma "insmygandes" och teaterviska:
Jag är här nu!

Jag log, vände på mig och somnade om!

En kanonkväll!

Jag ska fifilura på om jag ska införa en nykter livsstil!
Jag mår jättebra av det!
Men det kan ha och göra med att sist jag var ute var det ett ruggit hålligång!

Så kan det gå!

Hej...

Kommentarer
Anonym

Kauniita unia betyder Sov gott!! HAHA!!

Unia är inget ord, det är ett namn...

2008-10-13 @ 21:00:12
Åsa

Absolut nykter kan vara kul men det är f-n vad alla andra blir jobbiga.(kan bero på spriten)Så jobbig blir jag aldrig när jag är onykter.....lagom är bäst!

2008-10-13 @ 22:47:23
URL: http://galanthus.blogg.se/
Pernilla

Du har så rätt, visst mår man bäst när man undviker alla gifter.

/P

2008-10-14 @ 12:19:28
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0