Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Hej. Längesen nu...

Helgen har gått och det är redan tisdag...
Vart tar dagarna vägen?! VA?!

Nåväl, helt overksam har jag inte varit...

LÖRDAG

Förmiddagen var det klassfotboll.
Vad det är kul!
Alla är där, typ...
Och alla verkar ha roligt...
Som förälder kände jag mig splittrad. En son spelar på plan 2 då den andra spelar på plan 7.
Sen ombytta roller...
Men båda killarnas lag tog sig vidare till söndagens slutspel


Johannes anfaller



Pontus i Oskars lag söker lagkamrater att göra uppspel till


Johannes pausar... Har precis svalt det sista av korven och sköljer ner "resterna" med Fanta



Sen på eftermiddagen så skulle jag jobba.
Men det var ett HÄRLIGT (men långt) arbetspass
Vi, jag och min brukare, tog färdtjänst till Göteborg och var en av dom 17658 personer som befann sig på Ullevi och beskådade Grand Prix i Speedway!
Det är så ASBALL med speedway!

Var hemma klockan 02:00.. Trött...

Upp igen på söndagen för slutspel i klassfotbollen...

Här är två herrar som "softade loss" mellan matcherna
Mammakeros man och min man samtalar om livets alla betänkligheter


Sen hände det!!!
Den unge stämplar min lille Oskar rakt över hälsenan!!!
Oskar haltar av planen, faller ihop i en hög och bara vrålar av smärta!
Jaha, Akuten nästa....
Väl där så är det ju naturlitvis en jäkla väntetid.
Vi var där vid 11 tiden och fick besked om att vi kunde "nog" komma in vid 14:40 tiden...

Shit, vad länge vi skulle få vänta!
Men vi är ju familjen som gör det oväntade.
Vi satte oss utanför Akuten, dukade snyggt upp vår medhavda fika och njöt av solen!
Då kommer en läkare ut och ber så mycket om ursäkt för att han stör, men han kan kolla på Oskars fot på en gång, om det går bra...

Hälsenan var hel, men kunde ha trasat sönder sig lite i fästet i hälen, så det skulle jag ha jättekoll på. Blev senan inflammerad, så blir det konvalecens på ca 3 månader... Och det vill man ju inte, eller jag vill det inte.
För, go vänner, Oskar ska vara i STILLHET i 3 VECKOR!!!
Vet ni vad jag utsätts för?!
En briserande energibomb!!!
Och nu snackar vi halva söndagen, måndag och tisdag!
Ungen gör över med mig!!!
HUUU!

Men jag fick honom till frisören i dag för att klippa bort den färgade utväxten!



Söt är han och mjölkmustasch har han...

Nu får det  vara nog för denna gång...
Ni orkar ju inte läsa hur mycket som helst...


Hej...

Kommentarer
Livhan

Ja men eller hur. Tur att det är roliga saker iaf. :)

Ha det gött.

2008-05-27 @ 22:19:16
URL: http://amandalivh.blogg.se/
Pernilla

Vilken otur Ni har! Oj, 3 veckor är lång tid om man sprudlar av energi och är ung. Jag avundas dej inte.

/P

2008-05-28 @ 08:46:32
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
sweetmama

Nä fy vad ni verkar ha otur i familjen hela tiden.

Hälsenan är inte roligt om det händer något med den. Man kan få återkommande problem länge efter så se till att han verkligen tar hand om sig nu.

Ge han ett dataspel att hålla i handen så han får ta ut sin energi där. Förstår att det inte är lätt att hålla honom stilla.

Ser ändå ut som att dagen började bra.

Kram kram

2008-05-28 @ 10:16:57
Åsa

Stackars barn men tur i otur att den inte gick av. Kantnka mig att det blir mycket tv spel nu i tre veckor när han ska vaa stilla.

2008-05-28 @ 22:56:23
URL: http://galanthus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0