Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Suck!

Smärtan i min käke har inte riktigt gett med sig som den ska.
Så det blev ett nytt besök på sjukhuset och där tittade och kände en käkkirurg på den ömande leden...
Hon konstaterade att jag har en inflammation och en blödning i käkleden...

Åh, vilken tur att det inte var värre tänkte jag.
Då hämtar hon andan och jag hör henne säga:

-Nu vill jag att du vilar din käkled ordentligt.
Det innebär att du inte får gapa stort eller tugga på någonting som har hårdare konsistens än en mosad banan...

I tre veckor!
Därefter kommer en period då du ska vara försiktig med vad och hur jag tuggar.

Fattar ni?!

TRE VECKOR?!

Till att börja med...

Så: HEJ SOPPA

       HEJ PURÉ

       HEJ SMOOTIE


Goodbye: ALLT TUGGBART!

Sen är det ju så att jag kan varken le eller skratta. Då gör det ont...
Jag måste ju upplevas som en riktig torrboll just nu...

Med dom orden avslutar jag för idag...


Hej....


 


Kommentarer
Carro

Men oj! Det var hårda puckar! Bara flytande föda då alltså? Hm.. Kan ju iofs vara ett tillfälle att prova en massa nya soppor och smoothies.. Man får se det från den ljusa sidan.. När man orkar! Kämpa på! P.s. Hittade hit via Nevnarien.

2008-03-07 @ 12:46:51
URL: http://carrosstil.blogg.se
Louise

Stackare, lider med dig. Har själv problem med käken, men inte så jag tvingas äta nästan bara soppa o banan... Kämpa på! He he, jag hittade oxå hit via Nevnarien

2008-03-07 @ 15:53:13
URL: http://m-louise.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0