Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Påsken är över...

... och jag har inte märkt något!

Jag har jobbat som vanligt
Varit som vanligt
Sovit som vanligt
Mår som vanligt
Är som vanligt

Jag måste säga att jag inte är särskilt förtjust i "storhelger"

T. ex. Midsommar...
Vad gör man på Midsommar?!
Egentligen?!
Jag menar, jag kan äta sill och färskpotatis vilken annan helg på sommaren,
 om jag vill.

He, he...
Jag kom just på att jag är nog av en jäkligt tjurig natur ;)

Om jag vill göra något så vill jag inte bli "styrd" av en viss helg...

Visst fattar jag att påsken är en HÖGTID för många, likaså julen, men jag tror att för ännu fler innebär den några extra dagar ledigt och en rejäl fylla!

Vid pingst gifter man sig, har jag hört...

Nåja, nu ska jag sluta tjura och hugga vilt omkring mig!




Nu kopplar vi på leendet och tar oss an en ny vecka och ser fram emot den med tillförsikt!

För min del består den av:

 Tisdag: Möte och lite organisationjobb, följa med äldsta grabben till optiker
Onsdag: Jobb hela dagen
Torsdag: Följa med Donald till sjukhuset. Ny cytostatikaomgång...
Fredag, Lördag och Söndag: LEDIG
Alla barnen är hos oss i helgen och det känns toppen!
Jag längtar efter dom!

...och i ett nafs, så sitter jag här på söndagkväll och undrar:
Hur snabbt kan en vecka gå?!

Jag tror att om man ser en tung vecka framför sig, blir den låååång
Kan man se allt det "kuliga" så flyger timmarna iväg!

Det enda som bekymmrar mig en aning är att jag känner mig lite hängig.
Inte trött, utan sådär "utankraftattgöranågotprecissominnanenrejälförkylning"
Men jag brukar inte bli förkyld, utan det stannar vid hängig...
Som tur är...

Käken då?

Jo, den är bättre! Men jag har fortfarande ont...


Hej...




Kommentarer
soffie

Som du skriver så är det inget speciellt med sånna här helger om man ej är religös fast jag tycker ändå det är mysigt,man träffar släkt och har det trevligt ihop.Som man kanske inte har träffat på länge!
Många har nog den erfarenheten att det är jobbigt med storhelger eftersom spriten har en förmåga att förstöra för jättemånga!
Hoppas din vecka blir bra
Må så gott

2008-03-24 @ 17:59:36
URL: http://soffie69.blogg.se
MaryChamberlain

Vi måste träffas!!

2008-03-24 @ 20:27:36
URL: http://mammakero.blogg.se
Åsa

Ett leende till dig. Skit i storhelgerna och se det som att det är ett tillfälle att träffa nära och kära.
Man behöver inte äta ägg, dansa kring midsommarstången, gifta sig, fast julklappar måste man ha!

2008-03-24 @ 22:24:01
URL: http://www.galanthus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0