Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Donald suckar djupt...

I lördags efter jag jobbat klart, vid 8-tiden på morgonen, kom Donald och hämtade mig.
Hem och "sög" i mig frukost och sen åkte vi iväg till Vänersborg.

Där finns en bra frilufts-, jakt-, och fiskebutik
SNÄJK

Vi åkte dit för att titta på fiskegrejer, eller det var därför vi åkte!

Väl där så går vi och "botaniserar" lite och det låter ungefär såhär...

Donald säger:

- Den här tror jag man kan få gös på
eller
- Kolla vilket gäddrag!
eller
- Rödvita drag brukar fungera på de flesta fiskar!

Och som den goda hustru jag är, svarar jag:

- Jaså, tror du det?
eller
- Ja, titta!
eller
- Vad du kan mycket om fiske, älskling!!!!

Det är nu det jobbiga kommer, för Donald alltså...

- Du Donald. Varför finns det inga ROSA fiskespön?

Han tittar sig omkring och förvissar sig om att ingen hört vad hans pinsamma fru vräkt ur sig
varpå han suckar djup och på utandning säger:
VAD TROR DU?!

Vad jag tror?!
Jag tror att fiske är  mansdominerat
För tro mig, fler tjejer skulle fiska bara det fanns ROSA spön!

Och nu mitt herrskap kommer vi till det RIKTIGT pinsamma delen, fortfarande för Donnes del...

Jag utbrister med hög och klar stämma i butiken:
-Donald, Donald kom och kolla vilket SÖTT drag jag har hittat!!!

Donald kommer snabbt som ögat, ställer sig tätt intill mig med sin imponerande kroppshydda och väser fram:
- Linda, ett drag kan inte vara SÖTT!!!

Jag tittar upp på honom och säger självsäkert:
-Men kolla här då!!!

Drag1
(Jag har lagt draget på rutat papper bara för att visa hur litet det är)

Nu uppstår tystnad!

Hur ska jag tolka den, tycker Ni?

Det var allt för mig, för denna gång!

Hej...


Kommentarer
Anna-Carin:s kafferep

Hahahaha...nog var det ett sött drag alltid :)
Ha det bra /Anna-Carin

2008-03-09 @ 21:47:44
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Livhan

Joo då jag kommer allt ihåg dig. Hade däremot förträngt paddkisset. Hahaha oj vilken upplevelse. :P

2008-03-09 @ 21:54:48
URL: http://amandalivh.blogg.se
MaryChamberlain

Jamen! Klart som korvspad att du ska ha ett rosa spö!!! Vi målar helt enkelt ditt spö innan du åker på fiskesemester!!!
Tänk va sött, du, vattnet, det söta lilla draget fäst vid ditt söta rosa spö!!!
Tror du Donald ger MEJ spö nu....??!

2008-03-10 @ 18:10:10
URL: http://mammakero.blogg.se
soffie

*hehe*
jag säger oxå så för det va ju faktiskt SÖTT!!!
hoppas du får nån fisk på det;O)

2008-03-10 @ 18:54:27
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0