Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Bergochdalbana

Så är mina känslor just nu...
Ibland går det bra att hantera vardagen och sen undrar man vem som slänger all gråt över en.
Nu har jag gråtit så mycket att jag inte längre vet om jag gråter för jag är ledsen, trött eller förbannad över att han faktiskt lämnat kvar mig här på jorden...

Jag saknar att ha någon att "vardagssnacka" med...

Nu har jag upptäckt hur mycket man delar med varandra som i vardagen bara går av farten..
T.ex:
Grannens barn har en hund som varit jättesjuk...
Vem ska jag berätta det för nu?

Elin har en illustration med i VeckoRevyn nu...
Vem ska jag berätta det för? Vem lyssnar när jag vill tala om hur stolt jag är över henne?

Vår fina jättestora lind som vi hade på baksidan finns inte mer...
Den hade spruckit och det var tvunget att ta ner hela trädet.
Synd på ett nästan 100-årigt träd...
Det trädet gav skugga åt uteplatsen, och det "räddade" Donald många gånger, då han har/hade väldigt ont av värme och sol...

Söte Göte vad mitt liv är uppochner och hitochdit...

Just nu sitter jag sjäv hemma och filosoferar och tar igen mig...

Igår var det en riktigt jobbig dag.
Till att börja med så hade jag bara sovit 2 timmar
Sen kom prästen, världens underbaraste, och vi fikade lite och småpratade och talade om begravningen.
Efter det var jag rätt så mör...
En stunds vila sen tog jag med mig Johannes ut.
Behövde köpa frimärken och posta lite brev.

Gick sen in på mitt jobb...
Åh, det var tufft...
Alla underbara människor som finns där...
Det var jobbigt, men hälsosamt...

Sen handlade jag lite och när jag kom hem blev det ryggläge i soffan i några timmar, tills jag kom på att sängen är lite mer komfortabel...
Den gav vila men minimalt med sömn...

Så, det var en LITEN lägesrapport från änkan i Skara...
Var rädda om varandra!
Det är ingen uppmaning, det är en order!!!!

Huvudet upp och fötterna ner

Hej...


Kommentarer
Elin [ n e v n a r i e n ]

Åh :/

Börja skriv dagbok. Som små brev till honom med det du vill berätta.. det kanske hjälper lite.. :/

2008-06-27 @ 19:58:30
URL: http://nevnarien.se/
marias mamma

Skickar bara en liten hälsning från familjen i Lerum. Vi har förstått vad som hänt och önskar ofta att livet vore mer skonsamt. Även om du inte går på bloggträffen i Göteborg så hoppas vi att livet vänder åter.

många många många hälsningar från oss.

2008-06-28 @ 23:47:07
Dikesgrisen

Sv. Marias mamma:

Åh så gulligt av Er att tänka på mig!

Blir varm i hjärtat...

Kram

2008-06-29 @ 15:27:03
URL: http://dikesgrisen.blogg.se/
Pernilla

Jag förstår inte hur du kan orka att engagera dej i mej och min utbrändhet. Men det kanske är skönt att få tänka på något annat, vad vet jag?



Visst förstår jag vad du skriver. Du vet ju precis och det är precis så som du skriver, som det är för mej just nu. Om du bara visst hur mycket tröst det ligger i dina ord. Önskar bara att jag kunde trösta dej tillbaka....

Kramar, kramar och åter kramar.

/P

2008-06-29 @ 21:57:14
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0