Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Utbrottet! En bakvänd historia...

Nu go vänner ska jag berätta vad som hände inatt...

Fredag:

Vi vaknar och alla barnen är glad och vi myser ihop.
Vid 11-tiden så packar vi ihop oss och åker till badhuset. Där har vi kul och alla roar sig... ( fast det fanns inga snygga karlar att vila ögonen på)

Vi kommer hem lagar lite mat, pratar, äter och umgås...
Drar ner till VIPVideo och köper godis inför Let's Dance...

Vi tittar på LD och HJÄLP och sen röstningen.
Barnen lägger sig.

Jag sitter vid datorn och mannen sitter i soffan och tittar på Skenet Bedrar
Sen lägger vi oss och lyssnar på Stieg Larssons sista bok: Luftslottet som sprängdes...
Donald somnar innan mig och jag ligger vaken och försöker komma på ett knep så att också jag kan glida in i djup och drömlös sömn...
Vi skulle ju till Jönköping dagen därpå, dvs lördag, och dra en vända på IKEA med mammakero och sen hälsa på Nevnarien 
Tittar till på klockan och inser att jag kommer att få VÄLDIGT lite sömn inatt (jävligt lite skulle det visa sig)
Den visar 01:12

Nåja, inte mycket att göra något åt. Jag lägger mig på rygg och slappnar av då det plötsligt låter:KLIRRRRR ut på gatan!
Jag knuffar till Donald och säger:- HÖRDE DU??!!
Han säger:-nä...
Då låter det igen:KLIRRRRRR och det rycker hysteriskt i dörren till trapphuset...
Jag flyger upp ur sängen vinklar persiennerna lite för att kontrollera att alla bilar som står på gatan är hela.
Till min förvåning är dom det och ingen syns till. Mycket märkligt!
Då kommer det igen: RYCK RYCK I DÖRREN OCH ETT JÄTTEKRAS AV GLAS.
Jag öppnar fönstret på vid gavel och hänger mig ut för att se HELA gatan.
Till min förvåning ser jag då EN FOT sticka ut ur dörren!
Sen mer kras och därefter klättrar en kille UT genom dörren.
Kolla här på dörren:

image16

Då ringer jag polisen!
Dom ställer sig lite undrande till min beskrivning: VI HAR ETT EHHH... EHHHH... UTBROTT HÄR...
Dom säger: Menar du inbrott?
Jag vidhåller UTBROTT! Karln var ju på väg UT för hundan....
Men dom fattar läget fort när jag sammanfattar det hela fort och ber dom skynda sig. Jag inser att han måste ha skurit sig alldeles ohyggligt!
Och det hade han, fick jag vet av poliserna som hittade honom i centrum. Han fick åka ambulans. Inga livshotande skador, men han var redigt sönderskuren.
Polisen kommer hit och kollar och han utbrister: KRÖP HAN UT GENOM DET DÄRA HÅLET? VARFÖR ÖPPNADE HAN INTE DÖRREN?
Och det är just den frågan vi ställer oss! Varför öppnade han inte dörren?!
Jo, han var "hög" som ett hus...
Jag gick ner sen och tittade på förödelsen när vaktmästaren kom och sopade upp glasskärvor. När jag såg allt blod som hade droppat, sprutat och rappat stora delar av vår entré så undrar jag om vår lilla stad numera har en "strimlig" kille?

3,5 timmars sömn och nu ska jag titta på Melodifestivalen!
Lycka till!

Det var allt från mig!

Kommentarer
Anna-Carin:s kafferep

Han måste ha varit liten killen,som tog sig ut genom det lilla fönstret.
Hittade du något kul på Ikea?

Ha en bra dag// Anna-Carin

2008-02-18 @ 14:09:03
URL: http://www.fibromy.blogg.se
MaryChamberlain

Jag är så härligt mosig i benen, som jag bara blir av spinningen! Efter en go middag och Bygglov på TV så ska jag strax nana...

2008-02-19 @ 21:02:00
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0