Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


SMÄRTA OCH KLARAD TEORI

Jag har ont i käken!
Ska till doktorn...
Dom hade ingen tid idag...
Faen...

Blev skallad av misstag.
 Gud i himmelen så ont det gjorde!
Det svartnade för ögonen, började må illa och ett ihållande tjut i öronen höll i sig hela dagen...
Detta hände i måndags morse och jag är ju av en tålig natur så jag passade ju på att jobba hela dagen igår.

Men i morse gick det inte längre...
Har svårt att gapa, tugga och SKRATTA!
Gäspa är lika med absolut tortyr! och det knaket som infinner sig i käken då... jisses! och smärtan i örat!
Det onda sitter strax under överkäken inte långt från örat...

Slutömkat för idag!

Idag har jag klarat teoriprovet för mitt körkort! Igen... Fick en gubbe som förarprövare när jag klarat teorin första gången och skulle köra upp å han kunde konsten att få en att tappa sugen och tron på sig själv.
Blev inte godkänd då...
Och jag fick aldrig veta varför!
Men han fick en omild behandling av mitt språk och jag ville bestämt att han skulle berätta för mig VAD jag gjort fel. Han sa nämligen att jag var en total trafikfara!
Men jag fick, som sagt, aldrig reda på var jag felade.

Först blev jag ledsen men sen tänkte jag efter på var jag hade gjort fel och kunde inte komma på EN enda händelse. Då blev Linda ursinnig:

Del av konversation när vi kom tillbaka och jag fått reda på att jag inte godkänd:

L: - Nu vill jag att du berättar för mig vilken av alla dessa JÄVLA VÄNSTERSVÄNGAR JAG GJORT SOM INTE VAR BRA!!!!

FP: - Öhhhh...

L: - Men svara då!!!
FP: - Öhhhh...
L: -Nähä, men du kanske har ett svar på varför jag inte blev godkänd på "hastighetsbedömningen"?!
FP: - Öhhh... Såg du inte Postbilen som låg så nära oss. Där kunde du kört fortare!
L: - I helvete heller!
FP:- Varför inte då? ( Nu var han MÄRKBART irriterad på mig)
L: - Då hade jag ju kört för fort och då hade du ju kuggat mig för det, men nu inser jag ju att det hade ju inte spelat någon roll!
FP: - Vilken ton du har till mig!
L: - Tro fan det! Jag har varit ute och skjutsat runt på dig och du tycker att jag är en total trafikfara, men jag får inte reda på vad jag gjort fel! Jag har övningskört på trafikskola och läraren har ALDRIG använt dubbelkommandot. Har aldrig känt sig otrygg när jag kört utan tyckt att jag varit redo för uppkörning en längre tid nu!
FP: - Hmmmpf....
Han öppnar dörren, kliver ur bilen, smäller igen dörren så det skångar i hela bilen!
Behöver jag säga att han hade en otäckt röd, nästan blå, färg i ansiktet! ;)

Min körskolelärare kommer med snabba steg mot mig och frågar:
KL:- Vad fan händer?!
L:- jag klarade mig inte och gubbjäveln vägrar tala om för mig vad jag gjort fel!
KL: - Men vad SA du då? Han var ju så arg att han inte kunde prata!


Jag berättar vad jag sagt och han börjar gapskratta!

Jag blev minst sagt förvånad över hans reaktion!

Fick sen reda på att förarprövaren var en gammal militär som var känd för att godkänna/underkänna elever lite som han ville!
Men jag kan säga att hade jag varit ung så hade jag nog kunnat bli knäckt, för fy vilken otrevlig gubbe!
Han fick vad han tålde, och lite till verkade det som! Och då kändes det inte så farligt att ha bommat uppkörningen, jag fick ju sätta dit en översittargubbe!

Jag kan vara tuff i mitt språkbruk, men detta var i en division för sig!
Kan inte förnimma mig om att jag varit så heligt förbannad på flera år!
Och detta var ju bara en del av samtalet... ;)

Men nu är jag ut på banan igen... Får se om det blir något körkort detta försök!
Tjoho!
Plattan i botten!


Kommentarer
MaryChamberlain

Skallad hur hände detta missöde då?
Lycka till med uppkörningen. Jag känner på mej att denna gång får du kortet direkt!

2008-02-28 @ 09:16:05
URL: http://mammakero.blogg.se
Elizabeth

Klart du klarar det!!!! Hoppas du får samma sammetsögde man som jag....eller Engelbrecht,den lille trafikfaran!!

2008-02-29 @ 10:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0