Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


Men hjälp mig!

Jag har sannerligen en viss förmåga att blanda om ord och bokstäver, dvs felsägningar av klass!

Dessa två godbitar bara idag:

Vi har köpt en färdiggrillad kyckling och jag har satt mig på en stol i köket, jag är jätteslut och trött, och SKA säga:
- Jag orkar inte ens rensa en kyckling....

Men ut ur min mun kommer:
-Jag orkar inte ens tränsa en jyckling!

Senare på kvällen skulle jag säga en putslustig sak till en vännina för att försöka muntra upp henne lite. Hon har känningar av "halsbränna"  modell de lux... typ... (det är lite mer än så, men orkar inte förklara nu)
Hon sa att det känns ungefär som att ha en eldsprutande drake i halsen...

SKA säga: Ta och släck röken i halsen...

Men hör mig själv säga: Släck spöket i hallen!

Jag skulle nog kunna fylla en bok med min familjs felsägningar. Vi är hopplösa!



Kommentarer
Samira - Tråkbloggen

Ny bloggdesign till utlottning på min blogg! Titta gärna in.

2008-02-21 @ 08:25:34
URL: http://samira.nu
Anonym

hej

2008-02-21 @ 17:03:38
MaryChamberlain

HAHA!! Du är bäst när det gäller!!
Det gäller att tränsa en jyckling!
Tack för all hjälp igår vid spisen! Det är faktiskt inte meningen att du alltid ska stå vid spisen hemma hos oss!^^ Denna gång (oxå) var det dock ett stort behov...

2008-02-23 @ 13:51:41
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0