Dikesgrisen.blogg.se <--- Tillbaka till startsidan


SUPERKVINNAN/SUPERMAMMAN

Jag lyckades!!! Nästan...
Fick inte barnen att le när dom städade... ;)

Allt är klart.
Köket är tomt.
Kyl och frys står mitt på golvet
Allt är packat
Jag har koll på läget

Men vad kämpigt det är när man har ett  halvsjukt barn
(Snacka om att man lever genom sina barn!)

Men det märks att jag är en anings trött
Jag svamlar, fnissar och drömmer dom mest underliga drömmar.
Hör här:
Jag hittar en elementborste.
Och det är inte vilken borste som helst må ni tro
Den är i naturmaterial och av ett mycket gediget hantverk
Jag är sååå impad...


Sen vaknar jag med världens jäkla magsmärtor...
Håller mig för magen och undrar varför jag har så ont och då kommer jag att tänka på vad jag drömt...
Nu snackar vi bisarr känsla...
Smärta och asgarv...

Jag åtgärdade smärtan och nu mår jag bra...

(jag var tvungen att ringa mammmakero och höra med henne vad som stod i hennes drömtydningsbok, men hon kunde inte hitta något, hahahaha)

Oskar mår bättre men det är inte fullt tryck i honom än, tack och lov för det....
Han är en tämligen intensiv kille! Men älskvärd som få.
Johannes är mer en lågmäld tänkande kille som jag bara vill sitta och prata med i timmar.
Han lider lite just nu över att jag ska med på klassens Lisebergsresa...
Jag hotade med att sjunga i bussen och då försvann all färg i ansiktet på barnet...
Jag kompomissade med Johannes och sa:
Jag sjunger bara på vägen hem...
Detta förslag föll inte i god jord det heller...
Blivande tonåringar är märkliga...
Men goa till tusen

Förresten... Om det är någon som hört mig sjunga så kanske Ni kan förstå sonens förtvivlan...

Nåja...
Nu kom den där John Blund och kasta sin jäkla sand. Hamna rakt i ögonen på mig... Ska anmäla han ;)


Hej...


Kommentarer
Anonym

Men skärp dej nu! *fniss* Du kan ju inte skrämma det stackars barnet. Fy på dej!

Jag fick minsann aldrig åka med på någon skolresa eller ens ett litet läger. Ändå sa jag aldrig att jag tänkte sjunga.
/P

2008-04-22 @ 22:01:36
MaryChamberlain

Ja, herreje! Du är inte klok någonstans! Fast det visste vi ju sedan förrut!! HAHA!!

2008-04-24 @ 17:13:16
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0